SZÉKESFEHÉRVÁRI HÍRHATÁR - Felújítják a székesfehérvári vasútállomást

SZÉKESFEHÉRVÁRI HÍRHATÁR
   
 2019.02.20.
 Szerda
Ma Álmos napja van.
Holnap Eleonóra napja lesz.
   EUR árfolyam
   </R Ft
   CHF árfolyam
   </R Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2014. 03. 12. 13:58     


Felújítják a székesfehérvári vasútállomást
A székesfehérvári vasúti csomópont legutóbbi korszerűsítése 1954-ben volt. Az eltelt 60 évben a vágányhálózat és a biztosítóberendezés is teljesen elöregedett.

Hosszú előkészítést követően a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában elindulhat a székesfehérvári vasútállomás komplex felújítása. A kivitelezés részleteiről dr. Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere, Vargha Tamás, országgyűlési képviselő és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője számoltak be.

 

Fotó: ÖKK

 

 

 

 

 

 


Székesfehérvár vasúti csomópont a Magyarországon áthaladó V. számú korridor (Velence–Trieszt–Fiume–Ljubljana–Maribor–Budapest–Ungvár-Lvov–Kijev) egyik legjelentősebb vasúti csomópontja. Az átépítés befejezésével lezárul a Budapest-Kelenföld–Székesfehérvár vonalkorszerűsítése, egységesen a teljes vonalszakaszon magasperonok lesznek liftekkel, biztosítva az akadálymentes közlekedést, új elektronikus biztosítóberendezés fog üzemelni, megteremtve a 160 km/h pályasebesség feltételeit.

 

A székesfehérvári vasúti csomópont legutóbbi korszerűsítése 1954-ben volt. Az eltelt 60 évben a vágányhálózat és a biztosítóberendezés is teljesen elöregedett. A beruházás célja a vasúti csomópont elavult vasúti pályának, a villamos felsővezetéknek, a műtárgyaknak, és a régi biztosítóberendezések lebontása, új műtárgyak építése, illetve a meglévők felújítása. A korszerűsítés során 19 km hosszan vágányátépítés történik, 3 peronliftet és 2 csarnokliftet telepítünk, magasperonok, perontető és közvilágítás lesz.

A fejlesztés első szakaszában átépül 4 tehervonati vágány és ideiglenes peronokat is kialakítunk. Várhatóan 2014 év végén a személyforgalom átterelődik a tehervonati vágányokra, illetve az ideiglenes peronokra és megkezdődik a személypályaudvari vágányrész bontása, valamint az új vágányok építése. Az átépítés ideje alatt az utasok az építési területen keresztül biztonságosan közlekedhetnek a kiépített terelőútvonalakon.

Dr. Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere elmondta:
„A vasútállomás Székesfehérvár egyik fontos épülete, hiszen ezt látják először, akik vonattal érkeznek hozzánk. Éppen ezért vártuk nagyon, hogy a vasútfejlesztési program keretében elérkezzünk a mostani ütemhez, amely az épület, valamint a hozzá kapcsolódó peronok, vágányok felújítását jelenti. Rengetegen járnak dolgozni, vagy tanulni Fehérvárról nap, mint nap a fővárosba. Számukra már az is óriási áttörés volt, hogy az elővárosi közlekedésbe bekapcsolták ezt az állomást, ami jelentősen lerövidíti a menetidőt. Sőt, Pestről érkezve a teljes szakaszon modern sínpályákon, megszépült állomások mellett vezet az út, szintén ennek az uniós projektnek köszönhetően. Várakozással tekintünk tehát a most induló felújításra, amikor patináját megtartva, de a modern elvárásoknak is megfelelő épület és vágányrendszer kerül kialakításra. Köszönöm a beruházást koordináló NIF Zrt-nek, hogy figyelembe vették a helyi igényeket, mert így a fehérváriak számára fontos elemek kerültek beépítésre. Ez azt jelenti, hogy sor kerül a Széchenyi úti közúti és a Hosszúsétatéri gyalogos aluljáró korszerűsítésére, valamint egy új gyalogos felüljáró is épül a peronok, illetve az állomásépület keleti végén, ami további kapcsolatot biztosít a város és a vasútállomás peronjai között.” 

Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője
hozzáfűzte: „Az állomási utascsarnokot a hozzá csatlakozó gyalogos aluljáróval átalakítjuk. Az utascsarnokban két lift épül, melyek az akadálymentes közlekedést biztosítják a csarnok és az aluljáró között, illetve egy lift a galéria szinten építendő kormányablakot is ki fogja szolgálni. A királylépcső megmarad, a bal oldali levezető lépcsőket 8 méterre kiszélesítjük. A beruházás befejeztével várhatóan 2016 év végén, szemben a jelenlegi 40-20-10 km/óra megengedett sebességgel az átmenő fővágányokon 100 km/h, megelőző vágányokon 80 km/óra, a mellékvágányokon 40 km/óra lesz a vonatok megengedett sebessége.”

Vargha Tamás, a város országgyűlési képviselője
örömmel üdvözölte a város újabb fejlesztésére irányuló beruházást: „Az elmúlt négy évben Székesfehérvár Önkormányzata nemcsak stabilizálta, hanem fejlődő pályára állította intézményeit, és a városunk életét meghatározó ipari és kereskedelmi partnereivel együttműködve, sikerrel indította el Fehérvár gazdasági életét átfogó, a város jövőképét meghatározó beruházásokat és fejlesztéseket. A robbanásszerű fejlődés még inkább összekapcsolta a várost az európai piaci forgalommal. Ennek a fejlődésnek a következő jelentős állomása a fehérvári vasútállomás megújítása, hiszen az északot déllel, keletet nyugattal összekötő fő közlekedési útvonalak metszéspontjában Székesfehérvár áll. Székesfehérvár fejlődésének kulcsa tehát immár közlekedési hálózatának fejlesztése, ezért is szükségszerű a vasúti csomópont korszerűsítése, amelynek végeztével, 8 perccel is csökkenhet a menetidő Budapest és Székesfehérvár között. Bízunk benne, hogy ez a fejlesztés munkahelyteremtő beruházásokat vonz majd városunkba.”

A beruházás az Új Széchenyi Terv Közlekedés Operatív Program keretében valósul meg uniós források felhasználásával. A vasúti pálya felújítását a közbeszerzésen nyertes, legalacsonyabb ajánlatot adó SDD Konzorcium (Subterra a.s. (Bezová), Dömper Kft., Pannon-Doprastav Kft.) végzi, nettó 24.899.345.489 forint értékben. Az új biztosítóberendezés kiépítését a Thales Austria GmbH és a Dunántúli Távközlési és Biztosítóberendezési Építő Kft. valósítja meg, nettó 8.503.259.100 forint értékben.

 


További hírek

  Hitbuzgó "határontúli lakodalmas popot" tol egymilliárddal a kormány
2019. 02. 19. 16:20 hirhatar.hu
  Lenyúlná az MTA vagyonát a kormány
2019. 02. 19. 16:13 hirhatar.hu
  Meghalt a divatpápa Karl Lagerfeld
2019. 02. 19. 16:13 hirhatar.hu
  Dés László kiakadt a Schmidt Máriának öblögető történész döbbenetes benyalásán
2019. 02. 18. 12:33 hirhatar.hu
  Már népszavazás indult Bálint György díszpolgárságáért
2019. 02. 18. 12:14 hirhatar.hu
  Úgy beprovokálták a Fideszt az ellenzéki képviselőnők, hogy a helyesírási szótár adta a másikat
2019. 02. 18. 11:41 hirhatar.hu
  Elhunyt egy különleges művész – Bruno Ganz 77 éves volt
2019. 02. 17. 09:19 hirhatar.hu
  „Identitásmeghatározó” kampánnyal erősít a Mi Hazánk most, hogy a Jobbik a megszűnés küszöbén
2019. 02. 17. 09:19 hirhatar.hu
  Szinte ingyen dolgoztak Németh Szilárdnak, ezért került „csak” 40 millióba
2019. 02. 17. 09:19 hirhatar.hu
  Dögkeselyűk – a TV2 lenyúlása után megkezdődött Vajna rádiójának a ledarálása is
2019. 02. 15. 15:21 hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport