Az Alba Volán Zrt. korábbi, veszteséges gazdálkodásának negatív folyamatait sikerült megállítani és az önkormányzat hosszú távú finanszírozási megállapodásával a fejlesztések is kiszámíthatóbbá váltak. Így tavaly év végétől több kisebb-nagyobb beruházást hajthat végre a közlekedési társaság.
Fotó: ÖKK
2013. december: Megújultak a helyi autóbuszok utasterei. A szakadt, kopott műbőr borítású üléseket hat járművön teljesen kicserélték, míg hét buszon átkárpitozták. A belső festésekkel együtt így komfortosabbá, esztétikusabbá váltak az utasok által használt belső terek, ülések, lépcsők.
2014. március: Teljessé válik az utastájékoztató rendszer Székesfehérváron. A helyi közlekedésben résztvevő autóbuszok egy része már rendelkezik azokkal az eszközökkel, amelyek mind a járatszámot, mind pedig az adott viszonylatot megjelenítik az utasok számára jól látható módon.
A 61 székesfehérvári autóbusz közül most 34-re szerelik fel az Alba Volán műszaki telephelyén a korszerű kijelzőket. Mint azt Németh Tamás vezérigazgató a beruházásról szóló sajtótájékoztatón elmondta, sok problémát okoztak az elavult, megbízhatatlanná vált eszközök, így ezek cseréje az idei esztendő első feladata.
„Székesfehérvár Önkormányzata most is örömmel fogadta az Alba Volán által megvalósított fejlesztést, amely a jó együttműködés újabb állomása. Másfél éve még az volt a kérdés, hogy mennek-e majd a buszok, ám azóta a Volán, a város és az állam közös erőfeszítéseivel folyamatosan javul a helyzet. Az Önkormányzat jelentős anyagi terheket vállal fel évről-évre a helyi közösségi közlekedés fenntartásáért, de a bérletet váltó utasok maguk is hozzájárulnak a működtetéshez. Sokan veszik igénybe a tömegközlekedést, éppen ezért fontos, hogy nem emelkedtek a jegy- és bérletárak, valamint hogy mindig sikerül valamilyen fejlesztést megvalósítani, újabb előrelépést tenni a szolgáltatás minőségének további javításáért. A korszerű utastájékoztató rendszer egyik jó példája ennek a törekvésnek, de a nyár végén beszerzésre kerülő alacsonypadlós buszokkal is csökken majd a fehérvári járművek átlagéletkora.” - mondta el dr. Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere.
Az autóbuszok vezénylési rendszere szerint egy jármű több vonalon is szolgálatot teljesít ugyanazon a napon. A korszerű kijelzőket a járat megkezdésekor az autóbusz vezetője egy vezérlőegységen keresztül állítja be.
A közösségi közlekedés színvonalának növelésére az Alba Volán Zrt. saját forrásból biztosít közel 15 millió forintot az összesen 34 szett megvásárlására és beszerelésére. Az első szélvédőn és a busz oldalán a vonalszám mellett szövegesen megjelenik az is, hogy honnan hová közlekedik a járat. A hátsó szélvédőn pedig a vonalszám látható.
2014. nyár-ősz: Az idén hat használt autóbusz beszerzésére kerül sor. A várhatóan legfeljebb 10-12 éves járműveket Székesfehérvár helyi közlekedésében állítja forgalomba az Alba Volán Zrt. Ezzel a húsz évesnél is idősebb Ikarus autóbuszokat cseréli a közlekedési társaság alacsonypadlós járművekre. A közbeszerzési eljárás keretében összesen 100-110 millió forintos forrásból javulhat a helyi közlekedésben résztvevő eszközök átlagéletkora.